úterý 7. ledna 2014

Fit lifestyle challenge

Poslední dny se hodně zabývám detoxem svého těla, svátky mi daly opravdu zabrat (pečení, smažení, alkohol,..) :D prostě hrůza. Pročistit organismus a nastartovat zpět metabolismus je celkem těžké po takové zápřeži. Ale všechno jde, když se chce. A při brouzdání po internetu jsem našla několik dobrých rad, o které se s vámi ráda podělím.

Co způsobuje, že tloustneme, cítíme se nafouklí, jsme unavení a líní?

To způsobuje zejména nezdravá strava plná PŠENICE!

Co je vražedná kynoucí kombinace?

PŠENICE A CUKR!

Zde jsem našla pár informací o účincích těchto "potravin". Informace pocházejí ze skvělého blogu Fitness as a lifestyle

Negativní účinky cukru:
  • neobsahuje žádné živiny
  • způsobuje zubní kaz
  • vysoká konzumace podporuje ukládání tuku a vznik nadváhy či obezity
  • způsobuje riziko cukrovky, rakoviny a srdečních onemocnění
  • může dokonce podpořit výskyt depresí, únavy či stresu
  • negativně působí také na spánek
  • ovlivňuje zdraví kostí a metabolismus
  • vyvolává závislost

Negativní účinky pšenice:
  • ve velké míře zvyšuje krevní cukr
  • vysoká konzumace podporuje ukládání tuku a vznik nadváhy či obezity
  • někteří lidé mohou mít problémy s jejím trávením 
  • způsobuje riziko cukrovky, rakoviny a srdečních onemocnění
  • riziko demineralizace kostí
  • urychluje stárnutí
  • ovlivňuje naši náladu, únavu, deprese
  • podporuj výskyt akné a kožních vyrážek
  • vyvolává závislost

Proto jsem se rozhodla také skoncovat s tímto zvykem neustálého pojídání pečiva ráno, večer, odpoledne...a tak dále a tak dále. :)
Prostě vyřadím pečivo a co nejvíce cukru z jídelníčku a uvidíme výsledek. 

Nejprve bych chtěla zkusit vydržet týden, myslím, že je to určitě těžké, ale ne nemožné. Bez pečiva se snad obejít dokáže každý. Jelikož jím (a většina lidí) zejména na svačinu, kdy si plácnu kus šunky, sýra a rajčete na chleba a zabalím s sebou (jak jednoduché že?), tak je nejspíš nejjednodušší nahradit svačiny mléčnými produkty, jako jsou jogurty, jogurtové nápoje, tvarohy, kefíry a podobně. 

Osobně si myslím, že bez pečiva se to určitě dá přežít, navíc jestli to je důvod proč jsem neustále unavená, nafouklá a ještě mi to přidává na akné, tak to stojí za to zkusit!

Takže sbohem sendviče a vítejte mléčné produkty.



Pokud budete mít chuť a elán zkusit to se mnou držím palce. (:

Pro inspiraci:

Zde je moc dobrý blog, kde najdete informace ohledně tohoto tématu - Anna Jermarova
A zde najdete pár užitečných zdravých receptů a dobrot bez pšenice a cukru - Metlův paleo/primal food blogPaleo blogPaleo lifestyle.

2 komentáře:

  1. já detox nikdy nezkoušela, ale hrozně mě to láka!! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já už mám skoro celý týden za sebou a musím přiznat, že to opravdu funguje! Sice si musím hodně odpírat abych si nedala babiččiny teplé housky, ale pak si řeknu, že za to nafouklé břicho a únavu mi to nestojí. :) Vyzkoušej to třeba zatím týden a pak uvidíš. :)

      Vymazat



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...