pátek 28. března 2014

Care of my hair

Už dlouho jsem plánovala tento článek, ale nejdříve jsem musela pořídit k němu nějaké ty informace a hlavně fotky a nejlepší volbou je pořídit fotky přímo po návštěvě kadeřníka! Snažila jsem se fotky nafotit v co nejlepším světle a vůbec je neupravovat, takže barva se povedla řekla bych zejména u prvních dvou fotek opravdu realisticky v porovnání se skutečností. Poslední fotka o trochu víc odráží světlo, ale zase jsou na ní vidět krásně zacelené konečky.

V tomto trochu netradičním článku vám povím svůj příběh o cestě za nyní už celkem kvalitními vlasy a také přidám pár rad a tipů jak se o vlasy starat. Snad vás můj článek trochu pobaví a inspiruje. :)


Začnu od začátku a to tím, že ke kadeřnici chodím každé tři týdny, občas i častěji pokud potřebuji učesat nějaký účes nebo nutnou kúru. A nešla bych nikam jinak než k mé mamce do studia Glanc v Liberci, a to neříkám proto, že jde o mojí mamku, ale říkám to protože mi opravdu zachránila vlasy! 

Když jsem byla mladší a samozřejmě jsem chtěla experimentovat, zašla jsem do jednoho nejmenovaného libereckého kadeřnictví a nechala si své tehdy ještě přírodně hnědé vlasy zcela odbarvit na blond. Tehdy jsem ještě netušila jaké to bude mít následky. Nejdříve jsem samozřejmě byla úplně žlutá, takže jsem podstoupila odbarvování ještě dvakrát skoro do běla. Když to viděla mamka, tak reagovala až překvapivě dobře (to asi proto, že tušila co se potom stane). Po tomto mém výstřelku mi dokonce několikrát pomáhala odbarvit odrosty. Nechápala jsem sice proč, ale mimo záznam její kolegyně mě upozornila, že v tom nejmenovaném salónu na mě použili zřejmě tak silný a nekvalitní peroxid, že mi mohly vypadat vlasy. Když jsem si pak uvědomila jak ošklivě jsem měla od té doby zničené vlasy (téměř chemlon) a jak mi ta blond neslušela, rozhodla jsem se vrátit se zpět na mou původní hnědou barvu.

Jenže ouha, sice mi mamka přebarvila vlasy na hnědo, ale po tom předchozím odbarvení byly stejně pořád zničené. Tehdy jsem měla vážně nahnáno z toho, že jsem si svou hloupostí nadobro zničila vlasy. Naštěstí mě mamka uklidnila, že pokud se budu řídit jejími radami, tak můžu počítat s tím, že dáme vlasy posupně do pořádku. Dnes o své vlasy denně pečuji a jednou za tři týdny se zase nechávám opečovávat v salónu. Nechávám si dávat jen vyživující přeliv s kapkou červeného odstínu, aby barva byla opravdu kaštanová. Mamka používá profesionální italskou značku Kaaral, která je opravdu skvělá a já od nich domů kupuju vyživující masku a olejíček na vlasy. Vlasy se konečně nelámou a začaly mi růst. Miluju dlouhé vlasy a jsem šťastná, že jsem měla někoho takového po svém boku, aby to ,,včas" napravil.

Ale jinak nemám nic proti !profesionálnímu! odbarvování a zejména proti těm, kterým to opravdu sluší nebo si vlasy jen zesvětlují. Ale těm, kterým se zdá zrovna nyní jako dobrý nápad učinit tak razantní krok, bych chtěla vzkázat, že kadeřníci nejsou kouzelníci, aby vám potom vlasy spravily za jednu návštěvu a tak se raději dobře rozmyslete, protože napravování vlasů je opravdu proces na delší dobu. A pokud jste opravdu pevně rozhodnuti něco takového podniknout zvolte raději kvalitní salón s kvalitními přípravky, kde nebudou hlásat jen nízké ceny.

Samozřejmě ani já ještě nemám vlasy úplně obnovené a v konečkách mi ještě odrůstají ty odbarvováním poškozené vlasy, ale troufám si tvrdit, že jsou po dlouhé péči o hodně pevnější, lesklejší a kvalitnější. Vlasy potřebují péči a doufám, že vám pár základních tipů ode mě pomůže. :)

Moje tipy pro kvalitní vlasy:
- Navštěvovat pravidelně kadeřníka (pokud vám kadeřník nevyhovuje nebojte se a vyměňte ho!)
- Pořídit si nejlépe profesionální přípravky, které používá váš kadeřník a vyhovují vám
- Nechodit spát s mokrými vlasy! Nejlepší je nechat vlasy uschnout jen tak, ale pokud není čas je opravdu
   lepší je vyfénovat než jít spát s mokrou hlavou!
- Dvakrát týdně udělat vlasům kúru (nanést vyživující masku, připnout vlasy skřipcem, zabalit do ručníku a
  aspoň půl hodiny mít tohle na hlavě > ručník jde pak rovnou do pračky, ale opravdu se to vyplatí :) )
- Při každé návštěvě kadeřníka si nechat aspoň o pár milimetrů zastřihnout konečky
- Používat spíš přelivy než barvy jako takové
- Česat se nejlépe nekovovými kartáči (např. štětinovými nebo plastovým Tangle teezrem)
- Používat denně olejíček na konečky
- Co nejméně vlasy žehlit, kulmovat a pokud, tak použít kvalitní ochranné přípravky
- Vyhýbat se zakouřeným prostředím a pokud jste v takovém prostředí je nejlepší hned po tom vlasy umýt
   a použít vlasovou kúru
- Nestahovat mokré vlasy do culíku nebo drdolu, vlasy se tím lámou
- Pokud nepoužíváte profesionální výrobky používejte přípravky podobného složení > tip: Dove, Wella,
  Sayos

Žádné komentáře:

Okomentovat



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...