středa 13. srpna 2014

Healthy dinner

Dnes mám pro vás recept na jídlo, které jsem vařila nedávno. Jelikož jsme nyní doma zavedli striktnější režim jídla a snažíme se opravdu jíst kvalitně a zdravě, začala jsem vymýšlet jednoduchá a zdravá jídla. Moje maminka se navíc snaži něco málo shodit, takže po konzultaci s profesionálkou bylo jasno a celá rodina přešla na zdravější styl. Tohle byl jeden z mých prvních "experimentů", aneb jak smíchat kupu zeleniny, libového hovězího a divoké rýže a pochutnat si.

Většinou jsme doma vařili složitější chuťovky, u kterých jsme nekoukali na obsah tuku, ale na chuť, a tak byl tenhle nový řád pro mě výzvou. Držet se pořád zdravých receptů mě ale začalo bavit, takže teď je to na denním pořádku. Od téhle večeře jsme však ještě na doporučení výživové poradkyně změnili systém jídel, takže maso už jen k obědu a k večeři vegetariánský salát či polévku. Tohle jídlo tedy berte spíš jako inspiraci a místo večeře si ho dejte radši k obědu. :D

Potřebujete:
- Libové hovězí maso (cca 3 plátky)
- Petrželku
- Cuketu (2 malé nebo 1 velkou)
- Mrkev (2 střední)
- Zelené fazolky (necelou misku)
- Bílou papriku (2-3 kusy)
- Cibuli (půlku)
- Pórek (čtvrt misky)
- Čerstvé bylinky podle chuti (oregáno, rozmarýn, bazalka, ...)
- Olivový olej
- Dvě lžíce sójové omáčky
- Sůl, pepř
- Divokou rýži


Postup:
Divokou rýži uvaříme dle návodu a necháme odpočívat. V hrnci si předvaříme zelené lusky. Vezmeme velkou pánev, pokapeme olivovým olejem a osmahneme na ní osolené a opepřené hovězí nudličky. Nudličky si odložíme vedle do misky. Na pánev hodíme cibuli, předvařené lusky a mrkev a chvíli opekáme ve výpeku od masa, poté přihodíme papriku a cuketu a podlejeme trochou vody (cca 200 ml). Chvíli dusíme dokud není zelenina měkká, ale ne rozvařená. Osolíme, opepříme a přidáme bylinky a sójovou omáčku. Pokud je potřeba podlejeme ještě trochou vody a přidáme zpět maso. Lehce povaříme a posypeme nasekanou petrželkou. Podáváme s divokou rýží.




2 komentáře:

  1. Vypadá to výborně :-), takové recepty mě baví nejvíce. Sama moc ráda v kuchyni experimentuji a poslední dobou se snažím dbát na to aby můj jídelníček zahrnoval dostatek ovoce, zeleniny, vlákniny atd, sladké si však neodpustím :-( :-D.
    Glamour and beauty

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, ráda jsem inspirovala. :) Já také občas hřeším, sladké je prostě slabina. :D :/

      Vymazat



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...